Blog #9 Townsville

13 december 2015 - Townsville City, Australië

Hai Folks!

Ik zit hier alweer 7 weken! Ik ben nog nooit zo lang uit Nederland geweest. Man wat een avontuur is dit!

We hebben deze week les gekregen van Joseph Avakian. Hij gaf les over God's identiteit, hoe God werkt per individu (heel verschillend!) en hij gaf ons een kijkje in de wereld van ons allemaal: Daarmee bedoel ik alle verschillende culturen en hoe mooi/leuk/grappig het is om die bij elkaar te zetten.

Het is voorlopig de laatste lesweek! We hebben nu eerst 3 weken outreach:

Week 1: Stable on the strand ( http://stableonthestrand.com.au/ ) We gaan helpen met de opbouw van dit evement. Veel sjouwen dus!

Week 2: Stable on the strand. We gaan deze week helpen bij het evenement. We hebben verschillende rollen waarbij we ervoor gaan zorgen dat alles op rolletjes loopt, en dat iedereen een leuke en goede tijd heeft.

Week 3: Airlie Beach (  http://www.ywamwhitsunday.com/ ) We gaan naar de YWAM base, en wat we precies gaan doen is nog niet duidelijk, maar het evangelisatie team daar is iets voor ons aan het voorbereiden. Airlie Beach is 3 uur rijden vanaf Townsville. Ik kijk hier naar uit! Leuk om even ergens anders te zijn in Australië. De jaarwisseling zullen we hier ook vieren.

In Januari krijgen we vervolgens nog 3 of 4 weken les om vervolgens op outreach te gaan naar PNG.

Afscheid nemen valt zwaar! We nemen dit weekend afscheid van de All Generations DTS studenten (96 stuks, van 18 tot 82 jaar) die in juli zijn begonnen. We hebben 2 weken samen op de basis opgetrokken en veel lol gehad. Nu zwaaien we ze uit met een lach en een traan! Ook nemen we afscheid van een aantal stafleden die in hun eigen omgeving kerst gaan vieren. Het word rustig hier op de campus!

Gisteren (zaterdag) hebben we voor de laatste keer dit jaar Youth Street georganiseerd. Met een heuse Christmasparty hebben we het jaar knallend afgesloten. Gaaf om die gasten hier te leren kennen en te zien wat ze hier organiseren.

Dat was het weer voor deze week! Dank allen voor uw berichten en uw aandacht!

Grtz Peter

1. Fam. Baks:
    13 december 2015
    Hey Peter! Blijft leuk om te zien en lezen hoe leuk je het daar hebt. Ondanks dat je misschien nog nooit zo lang uit Nederland bent geweest hebben we niet de indruk dat je er spijt van hebt :D. Hier gaat ook alles goed :)
    Groepjes, Ronald, Hèlen, Tijmen & Owen
  2. Jan en Janny:
    19 december 2015
    Hoi Peter,
    We volgen met grote belangstelling jouw belevenissen. Echt 'de tijd van je leven' als we het allemaal lezen.
    We wensen je hele gezegende kerstdagen toe
    en voor 2016 een heel HOOPVOL en hoop brengend jaar.