Blog #7 Townsville

29 november 2015 - Townsville City, Australië

Howdy!

Hoe ist in Nederland? Vriest het al? ;) Hier is het 32 graden... Afzien joh! Gelukkig staan hier enorm veel ventilators. Goed te doen dus!

Deze week hebben we een interactieve workshop gevolgd, die verzorgd werd door Wycliffe. We hebben geleerd om een bijbelverhaal te vertellen. Je zult nu wel denken: Dat is toch niet zo moeilijk.. Ik dacht dat aan het begin ook. Piece of cake.. eitje! Het viel me toch vies tegen! Het is belangrijk om het verhaal begrijpelijk te maken voor een niet gelovige, iemand die de bijbel niet kent. In de bijbel staan veel "stichtelijke" woorden die een ander niet begrijpt. Die moest ik in mijn verhaal vervangen of zorgen dat ik het kan uitleggen. Ik heb inmiddels het verhaal van de wijzen die bij Jezus op kraamvisite gingen aardig onder de knie!

Afgelopen woensdag was het Thanksgiving! Het was leuk om dat te mogen vieren. Behalve lekker eten, mochten we netjes aangekleed aan tafel schuiven. Bijzonder om iedereen te zien op hun best ;).  Ze hadden hier een pompoentoetje... Het ziet er beter uit dan dat het smaakt....

Dit weekend waren we vrij! Strand, huiswerk, slapen en Youth street (jongerenmiddag) waren de medicijnen om dit weekend door te komen. Geen straf! ;)

Tegelijkertijd met onze DTS draait er nog een andere DTS.(all Generations) en die loopt ten einde. Ze zijn allemaal teruggekomen van hun outreach naar Townsville voor hun debrief week. Dus op dit moment is het ontzettend druk maar ook heel gezellig! Heb een Nederlandse ontmoet!  Heerlijk om ff in mn eigen taal te kunnen praten.:P

Ik ben mijn ei weer kwijt! Dank voor uw en jouw aandacht!

Grtz Peter

1. Arie en Ine:
    29 november 2015
    Hoi Peter,
    Nou, het vriest nog niet hoor, maar het is wel dik herfst.
    Storm en regen, écht Hollands weer.
    Intussen eerste adventszondag, dus we naderen het Kerstfeest al en dus ook het einde van het jaar.
    Wat zal dat voor jou een vreemde ervaring zijn Kerst met 32 graden. Bij ons alles goed, leuk je blog wekelijks te kunnen lezen en deze ervaring met je te mogen delen.
    We wensen je weer een mooie week toe en "tot volgende week" Hartelijke groet van ons.
  2. Jan en Trudy:
    1 december 2015
    Hoi Peter.
    We hoeven hier de schaatsen nog niet uit het vet te halen hoor,het is hier echt herfst, storm en regen maar wel 11 graden.Dus wel zacht voor de tijd van het jaar, Maar wat een verschil met AUSTRALIE.
    WE HEBBEN 2 WEKEN GELEDEN EEN ECHTPAAR ONTMOET UIT
    TOWNSVILL WETEN ALLES VAN JOUW PROJECT.zE ZIJN NAMELIJK DONATEUR, GEVEN OOK VEEL SPULLEN AAN HET SCHIP. WAT IS DE WERELD DAN KLEIN HE?
    SORRY VOOR HET RARE SCHRIFT VAN MIJ,(EERST KLEINE LETTERS ENU GROTE). WE WENSEN JOU EEN GOEDE WEEK TOE EN BEDANKEN JE VOOR JE WEKELIJKSE VERHAALTJES. HARTELIJKE GROET VAN DE BARSBEKERS.
  3. Erna S:
    11 december 2015
    Hai Peter,

Vriezen??? Schaatsen?? Nee joh,... je blaast teveel warme lucht deze kant op,.... ha ha
    Geniet lekker van het warme weer,...