Blog #6 Townsville

22 november 2015 - Townsville City, Australië

Hey Folks!

Nou! Dat weekendje camperen heb ik ook weer overleefd. Het was lang geleden dat ik dat gedaan hebt (15 jaar ofzo..). Maar ik heb genoten. Vrijdagavond hebben we onszelf gesettleld en daarna een mooi kampvuurtje aangemaakt. We hebben zaterdag overdag aan teambuilding gedaan en savonds rond het kampvuur heerlijk gegeten (zie foto's) en daarna genoten van een prachtige worship (rond het kampvuur, onder de sterren).Zondag zijn we gaan hiken. Heerlijk offroad wandelen door een prachtig gebied. Tussendoor lekker gezwommen in een poel met heerlijk verfrissend water. Na een lunch (boterham met pindakaas hebben ze hier ook) hebben we onze spullen weer gepakt en zijn we terug gereden. De wegen hier zijn ellendig lang.. We zijn 1x rechts en 1x links gegaan, maar toch duurde de rit 2,5 uur! We waren letterlijk bijna van de aarde, want er was totaal geen bereik. Mn gsm was een beetje van slag wat de datums betreft. Dus voor de foto's: sjek de map Camping outback!

Voordat we zijn gaan kamperen heb ik trouwens ook nog een paar lessen gehad! Steve Aherne (Directeur YWAM Australia) is overgevlogen vanuit Brisbane om ons een week lang te voorzien van de nodige informatie over evangelisatie. Deze man heeft best wel goede humor waardoor de lessen zeer aangenaam waren om te volgen. Maar ik zal ff ontopic blijven: Evangeliseren is toch best lastig! gelukkig kregen we tools: We hoeven niet iemand gelijk te bekeren maar we mogen stap voor stap te werk gaan. En al die stappen heeft Steve uitgelegd en hebben we het geoefend tegenover elkaar. Donderdagavond werden we de straat opgestuurd om alles wat we geleerd hebben in de praktijk te oefenen. Het was echt leerzaam! Next step: Outreach! Daar gaan we actief evangeliseren.

Deze week gaan we het hebben over de bijbel. Er loopt hier iemand rond van Wycliffe (Stichting die bijbels vertaald) dus ik vermoed dat we een paar workshops van hem krijgen. Daarover  later meer ;)

Met mij persoonlijk gaat het trouwens goed! Ik voel me fit, geniet van het lekkere weer, heb het goed naar mijn zin hier op de campus, en maak steeds meer nieuwe vrienden. Mijn engels verbeterd snel (moet alleen die amerikanen hier ff leren dat ze wat langzamer moeten praten.) en ik kijk uit naar alles wat komen gaat.

Dat was het weer voor deze week! Vergeet niet de foto's te sjekken! Bedankt allemaal voor jullie berichten en jullie bezoeken op deze blog!

Grtz!

1. Johan paasen:
    22 november 2015
    hoi peter leuk weer eens van je te horen en dat het zo goed gaat met je lijk mij ook best spannend om te evangeliseren we hebben het ook al een keer gedaan met verschillende soorten reacties het valt niet mee. maar gods wegen zijn ondoorgrondelijk fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat je Engels stap voor stap voor uit gaat het zijn weer mooie foto's die je hebt gemaakt het gaat je goed we blijven voor je bidden en tot de volgende blog gr johan & riejan paasen
  2. Wim en Joke den Herder:
    22 november 2015
    Hallo Peter, leuk verhaal en foto's. Mooie aanvulling na ons gesprek via Skype. Fijne week hoor en groetjes, pa en ma
  3. Jannigje:
    23 november 2015
    Ha Peter,leuk weer om je verhaal te lezen.Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.succes verder met de lessen en sterkte in het evengeliseren.
  4. De Altena's:
    23 november 2015
    Gaaf om je verhalen te lezen en foto's te bekijken!
    Dank voor je felicitatie, top dat je er aan hebt gedacht!
    Have fun daar :-)
  5. Anita Brodie:
    28 november 2015
    Hallo Peter, geweldig om je blog te lezen en de foto's te zien . Een groot avontuur lijkt me om zo samen met God op reis te gaan. Om onderwijs en tools te krijgen om het evangelie uit te dragen. Bid je een mooie en leerzame tijd toe, dat je in alles Gods leiding en nabijheid mag ervaren. Groetjes