Blog #5 Townsville

15 november 2015 - Townsville City, Australië

Hallo allemaal!

Ook deze week ben ik weer zeer goed doorgekomen. Het is heel gezellig hier op de campus met diverse activiteiten. Zo hebben we bij de staffmembers in hun appartement gegeten en hebben we op woensdag met de hele YWAM Townsville family in de tuin gegeten en daarna genoten van een mooie worship. Ze hebben hier een favoriet lied dat ze elke Worship (dus 3x pw) spelen: https://www.youtube.com/watch?v=CqybaIesbuA  Enjoy!

Ik heb al eerder bericht over Ken Mulligen (directeur YWAM Townsville). Hij heeft 2 weken geleden ons een korte workshop gegeven. Deze week kregen we maar liefst 3 dagen zeer interessant onderwijs van hem. Hij liet ons nadenken over wat goed en fout is en waarom het goed en fout is, en waarom het belangrijk is om onze normen en waarden te hebben.

Na 2 drukke weekenden hebben we nu een zeer rustig weekendje. Ik heb het strand met een bezoekje vereerd en heb veel geslapen. Komend weekend word leuk!: We gaan kamperen in de outback. Dus volgende week veel foto's en ik hoop een mooie nieuwe blog.

Breaking News!: Bestemming outreach is bekend: We gaan begin 2016 naar Papoea New Guinea. Donderdagavond werden we al voorbereid op wat komen gaat, en mochten we wat leren over het land en de cultuur. Een van mijn nieuwe vrienden die ook de DTS volgt komt uit PNG (Darren). Hij heeft mij al veel kunnen vertellen over het land/cultuur. Ik kijk er al naar uit om daar naar toe te gaan!

Blessings!

1. Wim en Joke den Herder:
    15 november 2015
    Mooi dat je kunt genieten van de goede/ interessante studies en dat jullie het met elkaar ook goed hebben en ook gezellige dingen doen. Kon je nog kiezen waar je naar toe gaat of gaat heel de groep naar PNG.? Gods Zegen en lieve groeten van je pa en ma
  2. Jan en Trudy:
    15 november 2015
    hallo Peter,we hebben gisteravond je ouders aan de lijn gehad, toen hoorden we van jouw belevenissen en werden nieuwsgierig (we zijn niet zo pc-freak)maar we hebben het nu gevonden.Leuk dat we je zo kunnen volgen.We wensen je een goede tijd toe onder Gods zegen.Hartelijke groet van ome Jan en tante Trudy.
  3. André & Wilma:
    16 november 2015
    Lukt het met de Engelse taal? Of moet ik vragen of je nog Nederlands kan? Je communicatie is nu natuurlijk al weken in het Engels. Heerlijk hè, om te zien dat Gods kerk zoveel groter is dan wij beseffen. Over kerkmuren, landsgrenzen en culturen heen! Groetjes van ons.
  4. Nelly van der Rhee:
    Dag Peter,
    Heel fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt!
    Belangrijk ook dat je leert om na te denken over wat goed en fout is, daar gaan we regelmatig aan voorbij.
    Maar naast het serieuze, hebt je ook voldoende tijd om gezellige dingen te doen, lees ik. Een hartelijke groet van tante Nelly.
  5. Tieme:
    Hee Peter,
    Leuk om te lezen dat je het zo goed hebt daar!
    Een heel mooi nummer trouwens! Ik snap dat het een favoriet is daar ;)
    Heel veel zegen daar en ook in de voorbereidingen voor de outreach! Ik blijf je volgen ;)

Gr

Tieme
  6. Johan paasen:
    17 november 2015
    hoi Peter leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat het voor je zo'n mooie ervaring is tot nu toe ik en riejan lezen met plezier je blogs en de ervaringen die je op doet tijdens je opleiding ook vinden we het leuk om te horen dat je levenslessen leert over het geloof en wat er allemaal bij komt kijken we wensen je nog heel veel mooie dingen toe we blijven voor je bidden we kijken uit naar je volgende blog met mooie foto's de groetjes uit Nederland van johan & riejan paasen
  7. Jan en Janny:
    18 november 2015
    Jan en ik lezen jouw blog en genieten mee van alles wat je beleeft. We zijn ondertussen allemaal veilig teruggekeerd uit Israël en ook vol verhalen :).
    Mooi om te lezen dat jullie outreach naar PNG gaat. Veel zegen in de voorbereidingen hierop.
    Een hartelijke groet van ons.
  8. Erik & Ellen:
    20 november 2015
    Hoi Peter, fijn dat alles zo goed verloopt! Mooie DTS bestemming. Vanuit Krabbendijke zijn er ook 2 mensen afgelopen juli daar geweest, hun verslag was ook indrukwekkend! Veel zegen!
    warme groet Erik&Ellen