Blog #4 Townsville

8 november 2015 - Townsville City, Australië

Hey folks!

Ik ben nu alweer ruim 2 weken in te gast op de YWAM basis in Townsville. Hier heb ik een totaal ander ritme dan thuis in Nederland, maar ik kan zeggen dat ik al aardig in mijn ritme terecht kom. Belangrijk onderdeel is koffie. Nou hebben ze hier in Australia minder lekkere koffie dan in Nederland... Maar ook dat went! :P

Deze "lesweek" stond in het teken van onze identiteit. Na een paar pittige lessen, werd aan het eind van de week voor elkaar gebeden, en mochten we alle opgeschreven leugens over onszelf weggooien en de waarheid opsommen naar elkaar toe. Bijzonder om te zien hoe God mensen gebruikt om elkaar te bemoedigen.

https://www.youtube.com/watch?v=YdAs_kchyYk   Deze korte film (een absolute aanrader) werd gebruikt om ons het een en ander uit te leggen.

Zaterdag zijn we naar de Billabong Sanctuary geweest! Dat is een klein dierentuintje waar we Australische dieren konden bewonderen, aaien, befotograveren en zelfs vasthouden! Sjek de foto's! ;)

Ook zijn we zaterdag begonnen met Youth Street. Hier op Ywam hebben een aantal gasten een programma in elkaar gezet, om jongeren een topmiddag te geven. Er zijn verschillende teams die elk een andere activiteit organiseert: Zo is er er een arts performance team, een skate team en een muziekteam. Zo is er voor elk jong mens iets wat hun interesseert. Ook hebben ze hier een vette disco, waarbij iedereen uit zn plaat gaat (geen hollandse nuchterheid ! :P). De avond word afgesloten met een maaltijd en een korte interactieve meditatie.

We krijgen het druk! Want we zijn ook opgegeven voor Stableonthestrand! Dat is een evenement vlak voor kerst (een initiatief van alle kerken in Townsville) waarbij de geboorte van Jezus centraal staat. Daar gaan wij van Ywam  ook aan meewerken. Meer info:  http://stableonthestrand.com.au/#

That's all for this week! Ik ga beginnen aan mijn huiswerk (morgen inleveren!)

Grtz!

1. Familie Baks:
    8 november 2015
    Hey Peter! We lezen met veel plezier je blog en je foto's zien er fantastisch uit! Het is echt heel fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
  2. Linda:
    9 november 2015
    Hoi Peter,

Leuk om je zo op afstand toch een beetje te kunnen volgen. Het klinkt allemaal erg leuk en leerzaam. Goed om te horen!

Tot de volgende blog.....
  3. Jannigje:
    9 november 2015
    Ha het gaat goed zo te zien en te lezen met je mooie foto's maar iiiiieeeeeee die slang om je nek bibber
  4. André Nieuwkerk:
    11 november 2015
    Leuk on je belevenissen te lezen Peter. ik wens je een geweldige tijd in Australië toe!
  5. Marina:
    11 november 2015
    Hi!
    It's great to read your experiences down under! I guess you have an impressive time there.
    Enjoy and our God bless you during the course.
    Marina and Martin
  6. Kang aroo:
    12 november 2015
    Hey Boyfriend,

It was verry nice to meet you at the zoo!
    When are you planning to join us?

miss you

kiss kang aroo