Blog #14 Townsville

24 januari 2016 - Townsville City, Australië

Hey Folks,

Tijd vliegt voorbij. Nog maar 9 weken en  ik sta alweer op schiphol! Eerst nog maar ff genieten van mijn tijd hier. Deze week starten we met de voorbereidingen op de outreach. Inmiddels weet ik wat meer:

Zondag 31 Januari verhuizen we naar het schip. Dinsdag 2 Februari vertrekt het schip voor de 1ste outreach. Sjek ff dit filmpje voor meer informatie.

Woensdag 3 Februari worden we afgezet in Cairns (Australië). Onze outreach begint daar. Het schip mag maar met een beperkt aantal mensen over de internationale wateren varen dus niet iedereen kan mee. In Cairns gaan we evangeliseren, een bejaardentehuis bezoeken, en gaan we geld inzamelen voor het schip.

Zondag 7 Februari vliegen we naar Port Moresby in PNG, Daar stappen we weer op het schip. De eerste week zijn er een paar activiteiten in de hoofdstad zoals een fundraising, een "opening" van het outreachseizoen (3 outreaches van ieder 4 weken). Waarschijnlijk komt de president van PnG ook ff langs!

15 Februari gaan we varen langs de kust van de Gulf Province

Daar gaan we elke dag met zodiacs aan land om ze daar verschillende soorten hulp aan te bieden: Medisch, praktisch en geestelijk. Ik ben niet echt medisch aangelegd (ik kan een pleister plakken!) dus word waarschijnlijk ingezet voor praktische en geestelijke zaken.

29 Februari worden we afgezet in Kerema,

Daar gaan we ons inzetten voor weeskinderen. We gaan op zoek naar een weeshuis en hopen dan daar die kids een goede tijd te bezorgen. Verder gaan we ook daar evangeliseren en kijken wat voor hulp we nog meer kunnen bieden.

14 maart zijn we weer terug in Townsville. Dan hebben we nog 2 weken les. Zaterdag 26 Maart vlieg ik terug en de 27ste  land ik op schiphol.

Communicatie: Op het schip heb ik beperkt internettoegang (geen wifi) en in Cairns en Kerema waarschijnlijk nog minder. Vergeef me als ik ietwat later reageer op uw/jouw mail of andere berichten.

Ik vergeet bijna te vertellen over deze week! Deze week kregen we les van Bruce Skinner.   https://www.youtube.com/watch?v=i1Ab1FqNwPs

Deze gozer sprak (op een zeer ontspannen manier) over relaties. Niet alleen man/vrouw relatie werd behandeld maar ook die met je buurman, vrienden en ouders. Weer veel geleerd!

Ik heb inmiddels een nieuwe hobby! Ik vind het geweldig om te worshippen. Worship is manier om met gebed en muziek heel dicht bij God te mogen komen. De laatste weken heb ik al een aantal nrs gedeeld en vandaag ga ik dat ook doen:

Groeten vanuit een warm Townsville!