Blog #12 Townsville

10 januari 2016 - Townsville City, Australië

Hellow!

We hebben weer een week les gehad hier in het warme Townsville. Temperatuur stijgt hier soms naar 38 graden. Ik lees dat het in Nederland lichtelijk vriest dus ik ben toch blij dat ik hier zit en een winter lang blauwbekken mag overslaan!

Deze week ging het over spiritual warfare. Goed om te weten dat het bestaat, waar we tegen moeten vechten en hoe we ertegen moeten vechten. Verder wil ik er niet veel aandacht aan besteden, want zoveel credits verdient dat ook niet.

Verder heb ik deze week mijn "ministry placement" (afwassuh!) weer opgepakt, trouw mijn huiswerk gemaakt en een begin gemaakt aan mijn 2de boekverslag (wat zou mijn voormalig lerares Nederlands trots op me zijn... aangezien ik in mijn tijd als examenstudent zeer weinig boekverslagen heb ingeleverd). Ook heb ik vrijdag een dagje op het schip gewerkt. Het schip ligt al een aantal maanden in het dok voor verschillende aanpassingen: Ze hebben een nieuwe clinic geinstalleerd, 2 nieuwe kranen voor zodiacs geinstalleerd en de ontvangst/woonruimte is aangepast. Binnen 3 weken hopen ze alles afgerond te hebben, omdat dan ze dan voor de eerste keer in 2016 willen vertrekken.

Veel stafleden hebben de laatste weken thuis kerst en oud&nieuw gevierd en komen deze dagen 1 voor 1 weer terug. Ook zie ik een paar nieuwe gezichten die waarschijnlijk de komende DTS fase (die 31 Januari begint) gaan begeleiden.

De voorbereiding voor onze outreach is in volle gang! Stafleden hebben het druk om alle papierwerk en andere zaken te regelen. Ook worden wij in de avonden wegwijs gemaakt over PNG. We leren worshipsongs in hun eigen taal, en we krijgen steeds meer inzicht in hun cultuur. Voorbeeld: Mannen met grijze haren worden behandeld met meer respect en hoeven weinig te doen in het huishouden. Veel wat ze nodig hebben word voor gezorgd. ( I like that! )

Ik krijg veel berichten via mail/deze site/whatsapp. waarvoor mijn dank! Ik waardeer dat vanuit Holland veel aandacht is. Goed om te weten dat ik niet vergeten ben. Weet dat ik jullie ook niet vergeet en dat ik voor jullie bid. Vergeef me dat ik niet de gelegenheid heb om persoonlijk op uw/jouw bericht te reageren.

Greetings!

1. Arie en Ine:
    10 januari 2016
    Dat mannen met grijze haren met respect behandeld worden vind ik prima, maar dat tweede gedeelte van de zin zal ik maar niet aan oom Arie laten lezen ( grapje)
    Nog een heel fijne tijd en hartelijke groet van ons!!!
  2. Henk levolger:
    15 januari 2016
    Veel succes,ik bid voor je