Blog #11 Airlie Beach

3 januari 2016 - Airlie Beach, Australië

Familie, vrienden,

Voordat ik begin te typen over al mijn avonturen hier aan de andere kant van de globe:

Gelukkig en gezegend nieuwjaar allemaal! Dat 2016 een knallend jaar mag worden ;)

Afgelopen week hebben we in Airlie Beach vertoeft. Ook daar is een YWAM base http://www.ywamwhitsunday.com/  De huidige DTS studenten daar zijn op outreach dus hun slaapplekken werden deze week door ons ingenomen. De base is een stuk kleiner dan YWAM Townsville, wat het een stuk gezelliger maakt! (dat is tenminste mijn mening: anderen waren blij weer terug te zijn in Townsville).

In Airlie Beach hebben we verschillende dingen gedaan: We hebben aan evangelisatiewerk gedaan op en langs het strand, we hebben het nieuwe pand van YWAM whitsunday een beetje mooier gemaakt en we hebben enorm veel geworshipt. Tijdens de jaarwisseling hebben we van 9u savonds tot 5u smorgens God aanbeden. We konden toen tegelijkertijd genieten van de zonsopgang. In vergelijking met de jaarwisseling in Nederland heb ik 2 verschillen ervaren: 1. Jaarwisseling is hier niet zo heel belangrijk. Mensen gaan hier heel snel weer over tot de orde van de dag. 2. Normaal gesproken ga ik na 12 uur de straat op om lekker in de kou samen met familie/buren/vrienden nieuwjaar te vieren en vuurwerk af te steken. Dit jaar heb ik heerlijk lopen zweten omdat sommigen van ons graag bovenop een berg het kleine beetje vuurwerk wilden aanschouwen..

Ondanks dat het een outreach was ben ik hier best wel tot rust gekomen. De laatste weken lectures en het evenement stableonthestrand waren toch best wel intensief.

De eerste outreach zit er op.. We gaan morgen weer de lesbanken in. Ik ben er klaar voor!

Greetings!

1. Martine Nieuwkerk:
    3 januari 2016
    Hey Peter, Jou ook een fantastisch mooi en gezegend 2016 toegewenst. Ik vind het erg leuk om je blog te lezen. Het lijkt me heel apart om in de warmte kerst en nieuwjaar te vieren.
    Gods zegen,
    Martine.
  2. Jannigje:
    5 januari 2016
    Ha Peter we wensen jouw daar ver van huis en haard ook een gezegen 2016 toe het zal allemaal wel heel anders geweest zijn als thuis maar zo als we lezen is deze tijd heel fijn en leerzaam voor je fijn ook om op de hoogte te blijven door je verhalen goede tijd nog hartelijke groeten