Welkom op mijn reisblog!

14 september 2015

22 Oktober 2015 hoop ik vertrekken naar Townsville. Daar ga ik me melden op de campus van YWAM. YWAM is een afkorting van Youth with a Mission. In het Nederlands: Jeugd met een opdracht. Het plan is om daar discipel training school (DTS) te volgen. Dat is een traject van 6 maanden waarbij ik 3 maanden de schoolbanken in ga. Daarna mag ik proberen alles wat ik geleerd heb te etaleren tijdens de outreach! Hierover vertel ik later meer. Check ook de website van Ywam in Townsville

De grote vraag is waarom ik dit ga doen. Eigenlijk heb ik zelf ook nog niet een helder beeld. In 2012 heb ik samen met Worldservants en andere deelnemers een school gebouwd in Bolivia.

Tijdens dat project heb ik veel geleerd en heb ik ook veel nagedacht over wat God nou eigenlijk met mij van plan is. Na wat googlewerk stuitte ik op YWAM. Enthousiast als ik was, rees in mij ook de realist: Ik had net een huis gekocht, en heb een vast contract (wat ook een zegen is in deze tijd) en vroeg mij af: Kan ik dit allemaal opgeven en gewoon gaan? Ik liet het rusten en ging in 2014 weer met Worldservants een project aan.  We zijn naar Ecuador gegaan en tijdens dat jongerenproject was ik 1 van de begeleiders. Ook daar veel geleerd en ook veel nagedacht. Mijn verlangen om langere tijd een uitdaging aan te gaan met God is gegroeid. Mijn verlangen om naar de YWAM Base in Townsville is gegroeid.

Nu in 2015 kan ik zeggen: Ik ga naar Townsville, ik mag mijn baan houden én hoef mijn huis niet te verkopen. En dat heb ik allemaal te danken aan God. Hij opent voor mij deuren zodat ik deze uitdaging aan mag gaan.

Greetings! Peter

1. Reislogger:
    14 september 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Marco:
    Hee Peter
    Veel succes daar downunder met je missie!
  3. Arie en Ine:
    21 oktober 2015
    We willen je graag "volgen" op je reis en wensen je Gods Zegen toe bij deze bijzondere ervaring in jouw leven.
  4. Jannigje:
    21 oktober 2015
    Ha Peter we willen je graag volgen op je reis met een missie heb een goede tijd daar
    Gods zegen toegewenst