Blog #16 Port Moresby

13 februari 2016 - Port Moresby, Papoea-Nieuw-Guinea

Hey Folks!

Yeah! We are in PNG now! Ik weet dat jullie vol verwachting zitten te wachten op een update van mijn avonturen hier. Ga er maar voor zitten! Hier komt tie:

Dinsdag 2 feb werden we verwacht op het schip. 6 uur in de morgen vertrokken we richting Cairns. Dat ritje op het schip was heel ontspannend: We hebben een beetje gekaart, beetje gelezen (boek over Corrie ten Boom, in het Engels), beetje naar buiten gekeken etc.

Eenmaal aangekomen in Cairns hebben we het hele schip schoongemaakt. (over schoonmaken gesproken: In de 4 maanden dat ik hier ben, heb ik meer schoongemaakt dan in mijn hele leven... Wil God mij hier iets vertellen? ;) ).  Donderdag 4 februari hebben we geholpen met het fundraisingevent op het schip. Allemaal belangrijke mensen uit de politiek en de zakenwereld van Cairns werden uitgenodigd voor een hapje, drankje en een rondleiding.

Vrijdag 5 feb zijn we in Cairns afgestapt en hebben we de plaatselijke kerk onveilig gemaakt. Nou ja.. onveilig? Het was zo warm ( 36 graden ) dat we zeer weinig konden doen. Zaterdagavond hebben we wel iets heel bijzonders gevierd: Mijn verjaardag! ;) Ze hebben heerlijke cake gebakken en een liedje voor me gezongen! :P

Zondagochtend hebben we wel een deel van de dienst georganiseerd : we mochten een paar getuigenissen geven en we hebben een lied gezongen. Zondagmiddag hebben we het vliegtuig gepakt richting Port Moresby. (ondertussen was het schip zonder ons naar PM gevaren) Daar aangekomen hebben we eerst overnacht in een guesthouse.

Als ik een vliegtuig stap neem ik altijd wat kleding en beetje toiletspullen mee in mijn handbagage voor het geval mijn backpack of koffer niet tegelijkertijd aankomt. Echter tot nu toe is mijn koffer altijd tegelijkertijd aangekomen. Nu we een zeer korte vlucht hadden (Cairns - Port Moresby = 1,5 uur) en ik niet zoveel wilde sjouwen in het vliegtuig had ik bijkant alles ingecheckt en had zeer weinig handbagage. Je voelt het al aankomen: Mn backpack arriveerde een dag later....

Deze week stond in het teken van een event die vrijdag 12 feb plaatsvond. Vooral in de galley (keuken) was het enorm druk en ik heb daar redelijk mijn bijdrage mogen leveren. Ook arriveerden gisteren nog eens 40 vrijwilligers (bovenop de 60 die er al waren).  Dus hier is het gezellig druk aan het worden!

Vandaag (zaterdag 13 feb) gaan we weer varen! We gaan richting de gulf province om daar maandag te beginnen met onze outreach. Ze hebben een leuke plek voor mij gevonden! Ik mag gaan assisteren in de dental clinic. Ik word nu in een rap tempo getraind tot tandarts assistent! :)

Thank you all for your prayers! Willen jullie voor ons blijven bidden? Bid voor de vrijwilligers, en zeker ook voor de mensen die we willen bereiken en hulp bieden!

Greetings!

1. Willy:
    13 februari 2016
    Mooi Peter!! nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen je een mooie tijd onder God s Zegen.
    Liefs Oom Wim en Tante Willy
  2. Jannigje:
    13 februari 2016
    Ha Peter Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,leuk je verslag te lezen Gods zegen op je werk verder,heb goede tijd daar nog hartelijke groet
  3. Arnout:
    13 februari 2016
    Nog van harte gefeliciteerd Peter!
    Mooi verslag ;-) We keep praying bro!
  4. Miep Geluk:
    13 februari 2016
    Nog Gefeliciteerd Peter, en nog een goede tijd.
  5. Margriet:
    13 februari 2016
    Succes Peter, met je weken in PNG!
  6. André & Wilma:
    13 februari 2016
    Zegen gewenst in je nieuwe levensjaar! Best spannend dan wat er nu voor je ligt. De mondzorg daar zal vast iets anders zijn als hier. Wie weet wat het je nog eens als voordeel biedt. Succes hoor. Mooi om zo iets te kunnen betekenen voor een ander. Ik neem dat je ook iets met je training mag doen in de vorm van evangelisatie? Zegen daarbij gewenst.
  7. Familie Baks:
    13 februari 2016
    Peter, ook via deze weg nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel succes met jullie outreach. We zijn benieuwd naar je nieuwe post/blog.
  8. Arie en Ine:
    14 februari 2016
    Hoi Peter,
    We hadden je met je verjaardag een Whats-app gestuurd, maar zien dat deze niet is aangekomen.
    We zijn je niet vergeten op die dag, maar dan nu maar een weekje later via deze weg.
    Alsnog van harte gefeliciteerd en nog een heel goede tijd gewenst in PNG
  9. Linda:
    15 februari 2016
    Hey Peter,

Tof om je levensjaar met zo'n toffe outreach te beginnen. En een goed begin.... ;-) Gefeliciteerd en Zijn rijke zegen!\

Groetjes Linda