Blog #19 Kerema

13 maart 2016 - Townsville City, Australië

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we weer terug in Townsville. Kerema was top!

Na een "bus"reis van 8 uur over een weg vol met gaten werden we welkom geheten door de lokale bevolking. Ze waren blij om ons te zien en we voelden ons erg welkom.

We hebben gebivakkeerd in een huis van een van de pastors. Dat was lichtelijk afzien want ze hadden geen waterleiding, beperkt stroom en heel veel modder. Ik ben vandaag druk bezig alles schoon te maken en te wassen. Ook was het  bijzonder warm! Nu was ik inmiddels wel wat gewend hier in Australië maar de hitte daar was niet te harden.

We hebben in die 2 weken veel gedaan! Elke ochtend bezochten we het ziekenhuis waar we hebben gebeden voor de mensen daar. Naast onze gebeden hebben we ook onze tijd en vriendschap aangeboden en dat was voor sommige  mensen zeer welkom.

In de avonden hebben we veel kerken bezocht. (Kerema heeft 7 kerken op loopafstand) waar we een jeugdprogramma hebben verzorgd: Samen zingen, getuigenissen gedeeld, spelletjes gespeeld etc.

Ook werden we uitgenodigd op een middelbare school. We hebben allemaal onze eigen ervaringen op school gedeeld en ze bemoedigd trouw naar school en kerk te gaan, maar bovenal op God te vertrouwen.

Afgelopen donderdag hebben we de bus gepakt richting Port Moresby. Vrijdag hebben we de dag gespendeerd aldaar. Zaterdag hebben we de vliegtuig genomen richting Townsville. Helaas zat onze vriend Darren niet in het vliegtuig. Zijn visa is verlopen en we hebben met tranen in onze ogen afscheid van hem genomen. Hij gaat terug naar het schip om enkele outreaches te dienen als algemeen vrijwilliger.

Nog 2 weken! Dan ben ik alweer terug in Nederland. Looking forward to see you all!

Grtz! Peter