Blog #18 Gulf Province

28 februari 2016 - Port Moresby, Papoea-Nieuw-Guinea

Hey Guys!

Het is alweer tijd om blog nr 18 te schrijven! Wat gaat de tijd toch snel. Voordat ik het besef ben ik alweer terug in Nederland.

Afgelopen week hebben we geankerd in de buurt van Karuati. Vanaf daar hebben we diverse kleine dorpjes bezocht en de mensen daar op diverse manieren geholpen. er waren diverse teams zoals een primary health care team, Optomology team en een community engagement team die elke dag door de bemanning naar land werden gebracht. Aan boord waren 2 clinics die beide bemand werden door een team: dental en opthometry. 97 mensen waren hier aanwezig!

Hoe zag mijn week eruit: Ik heb eerst nog een dagje gewerkt in de galley (kokuh!!) en van dinsdag t/m donderdag heb ik geholpen bij de optomology team aan land. Niet dat ik enig verstand heb van ogen oid. Maar ze kunnen vrijwilligers overal gebruiken ;) Het was vooral fun om elke dag naar een ander dorp gebracht te worden en te contacten met de peeps daar. Vrijdag stond in het teken van de terugreis naar Port Moresby. Bij veel vrienden gingen de gedachten terug naar de heenreis en ze keken niet erg uit naar de terugreis. Gelukkig was deze trip een stuk relaxer.

Zaterdagavond hebben we met zn allen gedineerd, teruggeblikt en afscheid genomen. Het was een fantastisch deel van de outreach. Nu op naar Kerema! We vertrekken dinsdag om daar anderhalve week te verblijven.

Ik heb een berg foto's gekregen! Enjoy! ;)

Greetings

1. Wim en Joke den Herder:
    28 februari 2016
    Hé stoere schipper, zo te zien heb je het goed naar de zin. Fijn dat je op allerlei "afdelingen" kunt helpen. Prachtige foto's, mooi en indrukwekkend.
    Voor de nieuwe periode wensen we je weer veel zegen en hulp van de Here toe.
    En.. nu gaan wij zachtjes aan aftellen hoor... liefs, pa en ma
  2. Familie Baks:
    29 februari 2016
    Peter, woorden schieten te kort als we je zo aan de slag zien. Behalve onze bewondering om naar Australië te gaan om je in te zetten voor je geloof, zijn we gewoonweg jaloers op je fantastische inzet (en niet alleen vanwege het prachtige weer). Een inspiratie voor ons allemaal eigenlijk, om ons in te zetten voor onze medemens. Dit moet toch wel een ervaring zijn die je je hele leven meeneemt en die je leven (op een positieve manier) tekent. Heel veel liefs van Ronald, Hèlen, Tijmen & Owen