Blog #17 Gulf Province

20 februari 2016

Hellow!

Wow! Afgelopen week was geweldig! Veel meegemaakt, mensen ontmoet en ben ook druk bezig met het maken van nieuwe vrienden.

Zondag voer het schip uit Port Moresby richting de Gulf Province. De zee was ruig en het schip deinde flink heen en weer. Dat was voor veel vrienden hier op het schip geen pretje. De kotszakken werden uitgedeeld en de gezichten trokken wit weg. Ik zelf had gelukkig nergens last van.

Maandag arriveerden we in Baimorou. Met zodiacs werden we naar het vaste land gebracht en werden we welkom geheten door de plaatselijke leiders. Maandagmiddag ben ik begonnen met mijn job als tandarts assistent. Ik mocht de mensen die aan boord kwamen registreren. Ook heb ik samen met Daniel (een Zweed) les gegeven hoe je je tanden moet poetsen, wat goed en slecht is voor je tanden en wat hygienisch is voor je mond. Tis simpele kost, maar voor de mensen hier was het allemaal nieuw! Na de tandartsbezoek hebben we tandpasta en tandenborstels uitgedeeld. Dinsdag en woensdag heb ik hetzelfde gedaan.

Donderdagochtend kreeg ik een prachtige job. Met zodiacs brengen we medische teams naar het vaste land en brengen we patienten naar het schip. Naast de bestuurder van dat ding is het ook verplicht om een bowman aan boord te hebben om de bestuurder te assisteren en mensen aan boord te helpen. Ik mocht een ochtendje dat doen! Donderdagmiddag en vrijdag heb ik me gemeld in de galley. Groenten snijden, afwassen, schoonmaken, koken en bakken! Hoewel dat allemaal niet echt mn hobby is, is de galley toch een van mijn favoriete plekken. Dat komt omdat daar een set geweldige mensen werken!

Vandaag (zaterdag) varen we naar een andere locatie. Daarover vertel ik volgende week meer ;)

Sjek de pictures!

Greetings!

1. Wim en Joke den Herder:
    21 februari 2016
    Hoi Peter, zo te zien bevalt het "schippersleven". Zouden het je "roots" zijn? Fijn dat je zoveel afwisselend werk hebt. We hopen dat je voor velen tot zegen mag zijn en in je werk de liefde van de Heer mag laten zien en er op Zijn tijd van mag vertellen. Prachtige foto's en ook jij staat er leuk op (wat ben je bruin) samen met dat jongetje. Liefs, pa en ma